eKomi:
Ekomi, The Feedback Company, is de eerste en grootste onafhankelijke aanbieder van op transactie gebaseerde klantenmeningen en productbeoordelingen in Europa. Als globale partner van Google met meer dan 200 medewerkers en hoofdvestigingen in Berlijn en Los Angeles evenals dependances in Londen, Madrid en San Francisco heeft eKomi meer dan 40 miljoen beoordelingen voor klanten verzameld en gepubliceerd.
Meer dan 14.000 bedrijven maken gebruik van de social-commerce-technologie van eKomi om meer vertrouwen van hun klanten te krijgen, voor de toename van de omzet, het minimaliseren van retouren evenals de toename van organische traffic, die ze door gebruikergegenereerde beoordelingen ontvangen.
Met eKomi is het mogelijk om transactiegerelateerde beoordelingen te genereren en te beheren. Hierdoor kan waardevolle feedback van klanten worden verkregen, wat zorgt voor meer transparantie en veiligheid voor eindgebruikers in e-commerce.
Alleen bedrijven die de door eKomi ontwikkelde geverifieerde software gebruiken, kunnen hun eigen klanten ondervragen en het eKomi keurmerk gebruiken. Bij eKomi is een beoordeling altijd gekoppeld aan een bestelling, wat betekent dat de eKomi beoordelingen alleen afkomstig zijn van mensen die een directe ervaring met de aanbieder hebben gehad.
Meer informatie is te vinden op www.ekomi.nl.
Top Service Kwaliteit:
De prijs "Top Service-Quality" wordt toegekend aan bedrijven en merken die zich onderscheiden van hun concurrenten door een uitstekende klantenservice. Meer dan 20.000 mensen in Duitsland werden ondervraagd over de klantenservice van meer dan 2.700 bedrijven uit 200 sectoren. De respondenten beoordeelden de spelers die zij kenden in de relevante sectoren op de zes dimensies:
- - Toegankelijkheid (bv. beschikbaarheid van personeel in de winkel / beschikbaarheid van de hotline)
- -Vakbekwaamheid (bv. kwaliteit van de ontvangen informatie)
- - Klantgerichtheid (bv. individuele oplossingen voor een persoonlijk probleem)
- - Omvang van de dienst (bv. voldoen aan persoonlijke verwachtingen)
- - Communicatie (bv. vriendelijkheid / beleefdheid van het contact via e-mail / telefoon / persoonlijk gesprek)
- - Bereidheid tot aanbeveling
Voor elk van de zes dimensies konden de ondernemingen maximaal 100 punten behalen. De totale score per aanbieder is een gewogen gemiddelde over de afzonderlijke dimensies, de aanbevelingsbereidheid en, indien beschikbaar, de score van het voorgaande jaar.
Prijswinnaar:
In de studie ‚Preis-Sieger‘ werd geëvalueerd, welke mening de consument heeft over de prijs-prestatie-verhouding van afzonderlijke merken. Het verzamelen van de gegevens, die gebaseerd zijn op zogenaamd social listening, vindt plaats in twee fasen. In eerste instantie werden verzamelde teksten, die vooraf gedefinieerde zoekbegrippen bevatten, gedownload uit het internet en geregistreerd in een databank (uitgevoerd met behulp van Ubermetrics Technologies, Berlijn). Vervolgens werden de databanken ingedeeld in tekstfragmenten en in drie fasen geanalyseerd: Welk merk wordt genoemd? Welk onderwerp wordt besproken? Welke tonaliteit bezit het tekstfragment?
Daarna werden de beoordelingen ingedeeld in de categorieën positief, neutraal of negatief (uitgevoerd door Beck et al. Services, München). Tussen januari 2018 en juni 2019 konden op deze manier rond 115 miljoen bijdragen geregistreerd en geëvalueerd worden.
De berekening van de puntenwaarde (score) van de afzonderlijke merken vond uitsluitend plaats op een schaal van 0 tot 100 punten.[...]
De betreffende branchewinnaar ontving 100 punten en diende zo als benchmark voor alle andere onderzochte merken binnen deze branche. Voor een onderscheiding moest een merk minimaal 75 punten op de totale ranking bereiken. Onderscheiden werden de winnaars met de predicaten „‚Goud‘“, „‚Zilver‘“ und „‚Brons‘“.